torsdag 3 februari 2011

Saker jag tappade i lördags...

*plånbok
*mobiltelefon
*förståndet
*busskortet

Allt har återkommit, förutom förståndet. Busskortet var inte ens tappat, bara undangömt på ett bra ställe (i plånboken).

Saker jag gjorde för att jag framåt femtiden på söndagmorgonen hade feta fingrar:
Messade "tvn" till 72450. Två gånger. Istället för tänkta "gvn" som skulle gett mig giltig biljett för Göteborgs nattrafik.

Till min lycka hade jag två giltiga biljetter till Tanums nattrafik. Kostnad: Lite skam och 84 kronor. Som hittat.

(Och var fan ligger Tanum?)

1 kommentar:

  1. förståndet och värdigheten förlorar jag i princip varje lördagkväll känns det som.
    sen nån gång på måndagseftermiddagen brukar det komma krypandes tillbaka så sakteliga.
    plånbok och mobil har dock tyvärr inte samma förmåga att återvända ;)

    SvaraRadera